Kalba ekspertai

Kaip išvengti klaidų, jei sugedo buitinė technika? Eksperto patarimai

„AG Service“ specialistai – patikimi įmonės „Mano Būstas“ siūlomos buitinės, garso ir vaizdo technikos remonto partneriai.
„AG Service“ specialistai – patikimi įmonės „Mano Būstas“ siūlomos buitinės, garso ir vaizdo technikos remonto partneriai.

Sugedus šaldytuvui ar televizoriui, dažnai puolame sugedusią techniką tvarkyti patys arba duodame labiau „payrusiam“ kaimynui. Ir tik galutiniu atveju susirandame instrukciją ar kreipiamės į buitinės technikos remonto paslaugas teikiančias įmones. Dažnai taip padarome daugiau žalos ir įrenginio negali sutvarkyti net patyrę specialistai.

Kaip išvengti klaidų, kur kreiptis ir kaip prižiūrėti buitinę, vaizdo ir garso techniką, kad tarnautų ilgiau? Apie tai „Kalba Kaunas“ skaitytojams pasakoja „AG Service“ eskpertas – patikimas įmonės „Mano Būstas“ siūlomos buitinės technikos paslaugos partneris.

Dėl kokių gedimų gyventojai dažniausiai kreipiasi?

Gedimus galima suskirstyti į kelias grupes: realūs gedimai, menami gedimai ir negarantiniai atvejai.

Realius gedimus servisas šalina gamintojo sąskaita. Tai atvejai, kai vartotojai neskaito įrenginio naudojimo instrukcijų, turi perdėtų lūkesčių įrenginiui, kai realiai įrenginys nebūna sugedęs išskiriame kaip menamus gedimus. O įrenginių mechaniniai pažeidimai, tiksliau – gedimai, atsiradę dėl netinkamos eksploatacijos yra vadinami negarantiniais atvejais.

Dažniausiai į servisą žmonės kreipiasi dėl realių gamyklinių defektų. Tiesa, vis labiau populiarėja buitinę įrangą drausti, tad atitinkamai didėja ir kreipimųsi dėl draudiminio remonto.

Kokias klaidas daro žmonės, sugedus technikai?

Pirmiausia, tai jie bando ardyti, taisyti patys ar „garažiuke“. Taip pat vaikai dažnai bijo prisipažinti tėvams, kad įrenginį sugadino.

Neretai „kaimynas“, apsiėmęs taisyti sugedusį įrenginį, neturi įrenginio remonto instrukcijų ir ardymo brėžinių. Kai kurie procesai vyksta bandymo būdu, o tai gali dar labiau pakenkti įrenginiui ir tik pabranginti remonto kainą.

Kaip klientai patys sugadina techniką?

Pirma, jie pabando naudoti iš nuojautos, spėjimo būdu ir tik tada, kai nepavyksta, paskaito Vartotojo vadovą.

Taisyti ar pirkti naują – kas padeda sutaupyti?

Tiesą sakant, nėra vieno teisingo atsakymo, viskas priklauso nuo konkrečios situacijos. Paprastai užsakovai nelinkę į įrenginio remontą investuoti daugiau nei 50 procentų įrenginio vertės.

Kaip prižiūrėti buitinę techniką, kad tarnautų ilgiau?

Prieš pradedant naudoti įrenginį, reikia rasti laiko perskaityti Vartotojo vadovą. Laikytis gamintojo rekomendacijų  (laiku valyti, keisti filtrus, nebandyti taupyti eksploatacinių medžiagų sąskaita).

Ar pigesnė technika genda greičiau?

Tokios statistikos neturime, tačiau naivu tikėtis, kad 2 kartus pigesnis įrenginys gali tarnauti 2 kartus ilgiau ir dar teikti tokį patį komfortą kaip ir brangesnis.

Ką daryti sugedus buitinei technikai? Kur kreipti ir ko tikėtis?

Pirmiausia palinkėčiau nepanikuoti ir imtis saugumo reikalavimų: išjungti iš elektros tinklo, blokuoti  vandens tiekimą (jei įrenginys jį naudoja). Verta paskambinti į servisą ir pasitarti, nes neretai smulkius nesklandumus pavyksta išsspręst ir telefonu. Nepavykus problemos išspręsti ar esant sudėtingesniam gedimui – kreiptis į buitinės technikos remontą siūlančią įmonę. Tačiau, bet kuriuo atveju – pirmiausia pasikonsultuoti su specialistais.

Ačiū už atsakymus!