Rajono problema

Ar Kaunui reikia daugiau išmaniųjų perėjų?

Išmanioji perėja šviesos signalais įspėja vairuotojus apie artėjančius pėsčiuosius.

Nuo praeitų metų pavasario Kaune įrengtos pirmosios išmaniosios pėsčiųjų perėjos. Ši moderni technologija įspėja vairuotojus apie gatvę pereiti norinčius pėsčiuosius. Teigiama, kad tai padeda išvengti nelaimingų atsitikimų keliuose. Pasidomėjome, kaip ši naujovė veikia praktikoje.

Kaip tai veikia?

Išmaniųjų pėsčiųjų perėjų paskirtis – šviesos signalais įspėti vairuotojus apie žmones, norinčius pereiti gatvę. Kai žmogus artėja prie perėjos, atvažiuojantis vairuotojas mato geltonai žybsinčius kelio ženklus ir šviečiančią kelio dangą. Šiose perėjose įrengtos specialios kameros, fiksuojančios pėsčiuosius. Siunčiamas signalas perduodamas į pėsčiųjų perėją žyminčiuose kelio ženkluose įrengtas LED sistemas.

Kur įrengtos tokios perėjos?

Išmaniosios perėjos įrengtos tose gatvėse, kuriose fiksuojama daugiausia nelaimingų atsitikimų ir juose nukentėjusių žmonių. Kol kas jos įrengtos Kovo 11-osios gatvėje, Krėvės ir Taikos prospektuose. Teigiama, kad jos yra pavojingiausios mieste. Jeigu ši idėja pasiteisins ir gyventojai to norės, žadama išmaniąsias perėjas įrengti ir kitose vietose, pavyzdžiui, ties žiedinėmis sankryžomis.

Pastebi neatitikimus

Nors teoriškai išmaniųjų perėjų idėja skamba neblogai, bet praktiškai ne viskas veikia taip, kaip turėtų. Dėl to atsirado įvairių nesusipratimų. Štai vieni kauniečiai pastebi, kad šiose perėjose dalis lempučių nemirksi, todėl jos prastai matomos. Kiti sako, kad jos mirksėjo tik tada, kai vairuotojai pravažiavo. Pastebėtas ir toks atvejis, kai perėjos šviečia visą parą. Tiek vieni, tiek kiti sutinka, kad tokios perėjos yra naudingos, bet tik tada, kai jos veikia tinkamai.

Ką manote apie išmaniąsias perėjas? Ar reikia daugiau jų mieste?