Rajono problema

Dėl kaimynų neatsakingumo – 30 butų be vandens

Daugiabutis Kauno centre. Nuotr. autorius Erikas Ovčarenko.

Praėjusį savaitgalį neeilinis įvykis nutiko Kaune. Dėl dviejų gyventojų negeranoriškumo du namai net 4 dienas buvo likę be vandens. Tik didelėmis „Mano BŪSTO“ pastangomis vandens tiekimas pagaliau buvo sėkmingai atstatytas.

Butų savininkus jungia bendros namo patalpos, tad atsitikus vienokiam ar kitokiam gedimui, problemos taip pat išlieka bendros. Tokiose situacijose itin svarbus visų kaimynų vieningumas bei greitos problemos sprendimo paieškos.

Vienas iš tokių pavyzdžių – birželio 5-ąją Vilniaus gatvės 34-jame name trukęs vamzdis ir 4 dienas sustabdytas vandens tiekimas. Nors namą administruojančios įmonės specialistai techninis gedimą galėjo pašalinti akimirksniu, darbai užsitęsė dėl nesukalbamo buto, kuriame trūko vamzdis, savininko.

„Praėjusį penktadienį mūsų sistemoje gautas pranešimas, kad užpiltas daugiabutyje įsikūręs restoranas – bėga vanduo per lubas ant elektros instaliacijos. Po 15 minučių nuvykusi avarinė tarnyba nustatė, kad galimai yra trūkęs vamzdis viename iš  butų. Siekiant apsaugoti gyventojų turtą, Vilniaus g. 32 ir 34 namuose buvo užsuktas šaltas vanduo. Nedelsiant buvo ieškomi butų savininkai ir „Portal PRO“ sistemoje vykdomos meistrų, kurie galėtų atlikti darbus, paieškos“, – apie įvykių eigą pasakoja „Mano BŪSTAS“ Kauno regiono direktorius Valentinas Jerošenko.

Anot pašnekovo, meistrams darbų atlikti nepavyko, kadangi vieno buto savininkas neleido atlikti darbų, motyvuodamas tuo, kad jo patalpos yra sausos. Taip pat patalpose neseniai atliktas remontas, todėl jis griežtai atsisakė leisti ardyti sieną ir izoliuoti trūkusį vamzdį. Restorano šeimininkai taip pat neleido ardyti sienų, argumentuodami tuo, kad vanduo atbėga išviršaus, todėl meistrai turėtų ieškoti gedimo viršutiniame bute.

Deja, dėl gyventojo, kurio bute buvo užfiksuotas gedimas negeranoriškumo, teko užsukti vandens tiekimą net dviem namams, nes jie turi vieną bendrą vandentiekio sistemą. Visą savaitgalį gyventojams „Mano BŪSTAS“ įmonė tiekė vandenį specialiose tarose. Meistrai visą tą laiką dirbo objekte, buvo deramasi su minėto buto gyventoju ir ieškoma sprendimų, kaip išspręsti avarinę situaciją.

„Birželio 8-ąją nuo pačio ryto į įvykio vietą vyko visos mūsų turimos tarnybos ir geriausi specialistai su geriausiais prietaisais. Buvo ieškoma galimybiš kaip bent jau laikinai atstatyti namui vandens tiekimą. Po ilgų svarstymų ir paieškų buvo rasta vieta, pro kurią praeina apie 15 vamzdžių (šildymo, karšto vandens, cirkuliaciniai). Šalto vandens vamzdis buvo pačioje apačioje todėl teko atjungti ir po to vėl pajungti vamzdžius, kurie trukdė prieiti prie šalto vandens vamzdžio. Meistrai dirbo iki išnaktų ir apie vidurnaktį buvo pajungtas šaltas vanduo“, – komentuoja V. Jerošenko.

Kauno regiono direktorius pasakoja, kad antradienį buvo galutinai įsitikinta, jog ardyti sienas ir grindis minėtame bute yra būtina. Buvo net pradėti rengti dokumentai kreipimuisi į teismą dėl įpareigojimo išdavimo. Vis dėlto, po ilgų derybų, buto savininkas sutiko įsileisti meistrus, kad jie atidengtų vamzdžius sienoje ir grindyse.

„Meistrams atsidengus sieną ir grindis, buvo rastas nupjautas ir neužaklintas vamzdis, iš kurio ir tekėjo vanduo į restoraną. Mūsų duomenimis, minėtas butas ne per seniausiai vykdė buto remonto darbus ir galimai nupjovė vamzdį ir jo neužaklino“, – konstatavo V. Jerošenko.