Kalba ekspertai

Gyventojų lojalumas pelnomas kasdieniu įdirbiu

Namo administratorių pasirinkimas Kaune įgauna pagreitį.  Kai kurie kauniečiai pataria kitiems nepasitikėti į pašto dėžutes mėtomomais reklamos bukletais su mažos kainos pasiūlymais, o atidžiau pasidomėti administratorių veikla.

Surengė konkursą

Vytautas V., gyvenantis Sopranų g. 5, pasakojo kartu su namo kaimynais inicijavęs daugiabučio administratoriaus konkursą.

„Sudarėme sąlygas dalyvauti visoms bendrovėms, prašėme atsiųsti komercinius pasiūlymus. Atsiliepė  du administratoriai: „Kauno centro būstas“, kuris iki tol prižiūrėjo namą, ir „Santermita“, – kalbėjo kaunietis.

„Mūsų namas – probleminis, senas, yra problemų, kurias gyventojai turi spręsti“, – tęsė Vytautas. Bendras namo plotas – 2800 kv.m., 30 butų.

Gyventojai nesitikėjo, kad jiems ant lėkštutės bus pateikti kepti karveliai, su abiem pretendentais diskutavo apie namo problemas, taip pat tikslinosi, kokios pagal įstatymą yra administratorių pareigos.

Nepasidavė vilionėms

Po diskusijų, administravimo sąlygos pasidarė labai panašios, nors pirminiame modelyje skyrėsi.

„Išsianalizavę teisinę bazę, pasilikome su “Kauno centro būstu”. Šio atstovai savo ruožtu prašė, kad gyventojai būtų aktyvesni. Prašė informuoti, jeigu kas nutinka, pastebima, kad yra negerai, kad iš karto būtų galima bandyti spręsti bėdą“, – kalbėjo Vytautas.

Buvo sutarta, kad kiekviena darbų sąmata bus derinama su namo įgaliotiniu, o jis suderins su gyventojų dauguma. Numatyta, kad administratorius peržiūrės visas sąmatas, iš karto informuos, jeigu konkursinė darbų kaina, jų manymu, yra per didelė lyginant su rinkos kaina.

„Administratorius elgiasi aktyviai, sąžiningai, visus prisiimtus įsipareigojimus vykdo. Nebando bėgti nuo atsakomybių. Grįžtamasis ryšys – labai greitas, reaguojame greitai, padidintas dėmesys“, – sakė Vytautas.

Padėjo sumažinti kainą

Vilniaus g. gyventoja A.B. pasakojo, kad ji su kaimynais buvo susigundžiusi iš pažiūros mažesniais „Santermitos“ įkainiais, tačiau pasvarstę ir pasitarę nusprendė nerizikuoti.

„Buvo išmėtytos „Santermitos“ anketos ir nurodyta maža kaina. Iš pradžių susigundėme. Bet vėliau ėmiausi iniciatyvos – turime „Kauno centro būstą“, juo nesiskundžiame. O nežinia, kas ateitų, jeigu jo atsisakytume? Toks sprendimas pasiteisino“, – nesigaili moteris.

Kai name nėra didelių problemų tikriausiai bet kuris administratorius būtų geras. „Pas mus yra buvę situacijų, kai reikėjo rimtų sprendimų ir pagalbos. Didžiausias buvęs reikalas – reikėjo keisti namo stogą“, – pasakojo kaunietė.

Anot jos, paveldosaugininkai reikalavo, kad stogas išliktų čerpinis. “Sąmata – žiauriai didelė, bet paveldas laikėsi savo – reikalavo išlaikyti visokeriopą autentiškumą“, – kalbėjo moteris.

Gyventojai norėjo paprastesnio sprendimo. „Paveldinės bažnyčios stogas pakeistas į skardą, Prezidentūros – irgi. Kuo mūsų namas kitoks? Kodėl mums sutikimo nedavė? Pradėjome giliau domėtis. Mums labai padėjo administratorius. Gavus leidimą dengti skardinį stogą sąmata sumažėjo perpus“, – džiaugėsi A.B., gyvenanti 14 butų name.

Ji vardijo, kad administratorius neseniai pakeitė laiptinės stogelį. Dar reikėtų pakeisti skambučio skydinę – sulūžus. „Dėl šių reikalų bendraujame su administratore Kristina. Pažadėjo padaryti ir padarys“, – įsitikinusi A.B.

Šaltinis – “Kauno diena”