Kalba gyventojai Šiandien rajone

Pėsčiųjų perėjų prieigose – 3D piešiniai

Kauno miesto savivaldybė pakvietė gatvės menininką Saulių Gudelevičių piešti pačiose pavojingiausiose pėsčiųjų perėjų prieigose. Kauno miesto savivaldybė pakvietė gatvės menininką Saulių Gudelevičių piešti pačių pavojingiausių pėsčiųjų perėjų prieigose.
Kauno miesto savivaldybė pakvietė menininką Saulių Gudelevičių piešti pėsčiųjų perėjų prieigose.

Kaunas nepaliauja stebinti savo kūrybingumu sprendžiant pėsčiųjų saugumo problemas. Šįkart Kauno miesto savivaldybė pakvietė gatvės menininką Saulių Gudelevičių piešti pačių pavojingiausių pėsčiųjų perėjų prieigose.

3D piešinius kauniečiai gali pamatyti šiose pėsčiųjų perėjų prieigose: Kovo 11-osios, P. Lukšio, Baltijos gatvėse, Šiaurės, A. Juozapavičiaus, V. Krėvės prospektuose, Raudondvario plente, Neries krantinėje.

S. Gudelevičius kuria trimačio vaizdo piešinius. Atsistojus tam tikrame taške, atrodo, kad ten iš tikrųjų per perėją žygiuoja ančių šeimyna. Taip praeiviai skatinami stabtelėti, neapsižvalgius nebėgti per perėją.

Šis projektas – tai pavyzdys, kad gatvės menas gali atlikti ne tik estetinę funkciją, bet ir atkreipti praeivių dėmesį į problemines vietas. „Šio projekto tikslas yra atkreipti dėmesį žmonių, kurie ruošiasi pereiti gatvę, kad jie sustotų, neskubėtų eiti per gatvę, pamastytų apie savo artimuosius“, – teigia S. Gudelevičius. Menininkas nemano, kad gatvės menas išspręs eismo problemas, bet tikisi, kad jo piešiniai atkreips skubančių pėsčiųjų dėmesį.

Pakalbinome kauniečius ir paklausėme, ką jie mano apie tokią iniciatyvą. Dauguma menininko darbą vertino palankiai. „Atrodo žaismingai. Manau, gerai, kad šie piešiniai atsirado, nes žmonės sustoja pasižiūrėti, o ne lekia per gatvę. Tai bent jau tampa priežastimi sulėtinti tempą“, – savo įžvalgomis dalijosi kaunietė Lina. Jai pritarė ir kaunietis Tomas: „Atrodo gražiai. Dėl tokio meno funkcionalumo nesu tikras, bet tai tikrai gali atkreipti skubančių pėsčiųjų dėmesį.“ Kaunietės Rimos manymu, tokia iniciatyva praturtina miesto erdves, suteikia joms savitumo. „Tai ypač galioja sovietiniams daugiaaukščių kvartalams“, – pridūrė Rima. Anot gyventojos, eismo problemos turėtų būti sprendžiamos perdarant miesto infrastruktūrą, planuojant ir optimizuojant transporto srautus, o ne meno projektais.