Kalba ekspertai

Vis labiau pasitiki administratoriais

Įvertinimas: Maironio g. 40-ojo namo gyventojai džiaugėsi, kad padedami administratoriaus sėkmingai renovavo namą.

Naujausios apklausos rodo, kad Senamiestyje ir Centre gyvenantys kauniečiai vis palankiau vertina būsto administratoriaus darbą. „Kauno centro būsto“ atstovų nuomone, tai lėmė nuolatinis dėmesys gyventojams.

Geresnis įvertinimas

Tarptautinės tyrimų kompanijos TNS neseniai atlikta visuomenės nuomonės apklausa parodė, kad Kauno gyventojai teigiamai vertina administruojančių įmonių pastangas namų priežiūros srityje. Apklausos metu paaiškėjo, kad bene didžiausią padarė „Kauno centro būstas“.

„Apklausos duomenimis, įmonės darbu patenkinti 57 proc. respondentų ir tai yra penktadaliu daugiau, nei prieš 5 metus, kai įmonės darbus teigiamai vertino tik 37 proc. apklaustųjų“, – skelbiama tyrimų bendrovės ataskaitoje.

Pasak bendrovės „Kauno centro būstas“ direktorės Jurgitos Jurevičiūtės-Balčiūnaitienės, tokį ženklų pasitikėjimo šuolį galėjo lemti betarpiškas bendravimas su Centro ir Senamiesčio gyventojais bei operatyvus įvairių namų gedimų šalinimas.

„Mūsų sėkmės priežastis yra mūsų požiūris į klientą. Mums kiekvienas gyventojas yra svarbus ir norime jam padėti sutvarkyti tiek name, tiek gyventojų patalpose iškilusias problemas. Vis tobuliname informacijos pateikimą gyventojams, sudarome lanksčias mokėjimų sąlygas ir ieškome įvairių sprendimų būdų“, – sakė vadovė.

Darbų daug

Centre ir Senamiestyje daugiabučius bendrovė administruoja jau dešimt metų. Pokyčiai ypač pastebimi per pastarąjį penkmetį. J.Jurevičiūtė-Balčiūnaitienė prisiminė, kai bendrovė apsiėmė administruoti šiuos daugiabučius, jų būklė buvo ženkliai prastesnė, tačiau dabar situacija gerėja. Taip gerinama ne tik kauniečių gyvenimo kokybė, bet ir taupomos jų išlaidos įvairiems remonto darbams ar šildymui.

„Yra nemažai suremontuota namų stogų, fasadų, intensyviai rengiame renovacijos projektus. Šiuo metu jau yra renovuoti penki namai, iš jų vienas – saugomas paveldo. Dabar gyventojus intensyviai skatiname dalyvauti Paveldotvarkos programoje, kur savivaldybė padengia net iki 50 proc. fasadų tvarkymo kainos. Matome, kad tai yra reikalinga ir galima pasinaudoti bei sutaupyti gyventojų išlaidų“, – pastebėjo „Kauno centro būsto“ direktorė.

Pašnekovė sakė, kad administruojamų namų gyventojams padeda užpildyti reikiamus dokumentus, paruošti projektus bei surasti patikimus rangovus. Taip pat vykdoma nuolatinė atliekamų darbų kontrolė, kad viskas būtų atlikta kokybiškai. Anot jos, dažniausiai namo administratoriui tenka rūpintis stambiaisiais tvarkybos darbais – pamatų, vamzdynų tvirtinimu, stogų taisymu. Tačiau gyventojai gali kreiptis ir dėl smulkesnių darbų, kuriuos reikia atlikti pačiame bute.

„Mes neatsisakome ir smulkių darbų. Žmogus gali kreiptis ir visus darbus gauti iš vienų rankų. Gyventojai tai tikrai vertina, nes jis pas mus gali spręsti aibė klausimų ir nėra stumdymosi tarp kelių prižiūrėtojų. Užtenka tiesiog kreiptis pas namo vadybininką ir žmogus gauna visus atsakymus“, – dar vieną palankaus gyventojų vertinimo aspektą įvardijo J.Jurevičiūtė-Balčiūnaitienė.

Gyventojų nuomonė

47 metus Maironio g. 40-ajame name gyvenančio Rimanto Dromanto, „Kauno centro būstas“ padeda puoselėti daugiabutį, ypač didelis dėmesys buvo skiriamas namo renovacijos metu.

„Vien su kaimynais nebūtų taip lengva susitarti, nelengva patiems ir kai kuriuos juridinius klausimus spręsti. Renovuojant namą labai didelė kontrolė ir pagalba iš jų buvo, jie viską organizavo, tvarkė dokumentus, nes man, kaip namo gyventojui, nėra žinoma, kokius kelius reikia praeiti. Tai rugsėjo mėnesį darbininkams rankas paspaudėme, nes buvo už ką padėkoti“, – pasakojo vietos gyventojas.

Anot R.Dromanto, sutvarkius namą, kaimynai galėjo anksčiau atsijungti šildymą, nes dabar namuose ir taip šilta. Tiesa, vyras paminėjo, kad žiemą buvo kilę problemų dėl vartų bei apšvietimo, tačiau ir šias problemas „Kauno centro būstas“ sutvarkė.

„Norisi pasidžiaugi, kad vamzdynų problemos labai greitai išsprendžiamos, o su kitomis problemomis, matyt, ne taip dažnai tenka susidurti, todėl ir tvarkomos ilgiau. Aš nesiskundžiu, tiesiog žiūriu praktiškai“, – svarstė Maironio g. 40-ojo namo gyventojas, pridurdamas, kad namo administratoriumi yra tikrai patenkintas.

 

Edita Radzevičiūtė

[email protected]